Eker | Medya | Haberler | Eker Yelken Takımı Deniz Kuvvetleri Kupası Ertuğrul Açık Deniz Yat Yarışı’nı IRC 2 sınıfında birinci olarak tamamladı, halinde yapıldı. 7 - 11 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen Türkiye’nin en uzun rotalı yarışına 39 tekne katıldı.

İstanbul Boğazı Beylerbeyi Deniz Kuvvetleri Eğitim Komutanlığı önünden saat 13.00’da başlayan 165 millik Sadun Boro 1. Etap Yarışları, 10 Ağustos Pazartesi günü saat 10.00’da Bozcaada mendireği önünden verilen start ile başlayan 240 millik Denizbank 2. Etap Yarışları, Bodrum Milta Marina'da düzenlenen ödül töreni ile son buldu.

Eker takımına IRC2 sınıfında 2 ödül birden

Kaptanlığını Ahmet Eker in yaptığı Eker Yelken Takımı, Yayık Ayran teknesi ile IRC 2 sınıfında, İstanbul Bozcaada arası Sadun Boro 1. Etabını birinci ve Bozcaada Bodrum arası Denizbank 2. Etabını ise 2. Olarak tamamlayarak genel klasmanda kendi sınıfında 1. Oldu.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın tek başına ilk defa yaptığı organizasyon oldukça güzel olduğunu ifade eden Ahmet Eker, yarışla ilgili bilgi verdi:

“Biraz erken bir start aldık, erken bir start almamız Bozcaada’ya da erken varmamızı sağladı. Sadece Çanakkale Boğaz geçişinden bir sıkıntı yaşadık. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı yaptığı için ilk defa Çanakkale Boğazı geçici olarak deniz trafiğine kapatıldı. Yarış 20 Knot gibi orta bir havada başladı. Biz ekip olarak biraz daha muhafazakar davrandık. Büyük balonumuz olmasına rağmen, daha ufak bir balon ile yarıştık. Muhafazakar olmamız, bize bayağı avantaj sağladı. Yarışın başlarında çok iyi bir start alarak bir iki saat içinde yarışın en önlerine fırladık. Marmara Adası’nı kendi sınıfımızda ilk dönen tekne olduk. Marmara Adası’nı geçtikten sonra hava sertleşti, broş yedikten sonra biz de balonu indirmek zorunda kaldık. Gelibolu’ya kadar balonsuz girdik. Bu sırada ana yelken iskotamız patladı. Dolayısı ile bir süre geriye dönüp, orsada onu tamir etmek durumunda kaldık. Birkaç ufak tefek hasarımız vardı ama çok fazla vakit kaybetmeden hepsini telafi ettik. Çanakkale içinde hava biraz yumuşayınca biz de büyük balonumuzu bastık. Bir iki saat kadar büyük balon ile gittikten sonra hava tekrar sertleşti. Rakibimiz Arçelik hiç sırtımızı bırakmadı ama Çanakkale Boğazı’nda önümüzde bizim sınıftan bir tek Easy Tiger vardı. Onları da reyting ile kurtardık. Bozcaada’ya sabah 5:30 gibi girerek, sınıfımızda birinci olduk.

Havanın aslında sert olacağı, sert bir havada yarışacağımız biliniyordu. Dolayısı ile yarış belli bir zaman sonra teknikten çok dayanıklılık yarışına dönüştü. Çok fazla uyku uyuyamadık ama bizim için güzel bir yarış oldu. Birincilikle bitirdik, bu yıl ilk defa verilen Sadun Boro Kupası’nı aldık. Cumartesi akşamı Bozcada’da ufak bir parti yapıldı. Pazar akşamı da Ödül Töreni’nde ödülümüzü aldık.

10 Ağustos Pazartesi günü saat 10.00’da Bozcaada mendireği önünden verilen start ile başlayan ikinci yarışta ekibimizden iki elemanı değiştirmek durumunda kaldık. Biraz daha hafif bir havada, iyi bir start aldık. Ancak Bozcada’dan Midilli’ye geçerken açıkta kalmayı tercih ettik. Filonun büyük çoğunluğu adaya yakın kaldı. Adaya yakın kalanlar yürürken, açığa giden biz pek iyi yürüyemedik. Biraz filodan geri kaldık. Daha sonra filonun peşine takılıp Çeşme kanalına doğru ilerledik. Gece geç saatte Çeşme Kanalı’nı geçtiğimizde, artık rüzgar iyice hafiflemişti. Çeşme Kanalı’nda öncü gruba hava kaldı. Hava kalınca biz Sakız’a doğru değil, Çeşme’ye doğru bir rota izledik. O rota bize avantaj sağladı. Bu şekilde bütün grubu geçtik. Önümüzde Arçelik ve Shakshuka kalmıştı. Çeşme Kanalı’ndan çıktığımızda onların neredeyse yarım mil gerisindeydik. Çeşme Kanalı’nda da beş, altı mil gittikten sonra hava iyice kaldı. Arçelik ve biz arkada kaldık ama Shakshuka bir şekilde önden yürüyüp devam etti. Orada sabaha kadar biraz debelendik, rüzgar geldikten sonra Bodrum’a kadar, Arçelik ile sırt sırta, neredeyse 10-12 saatlik bir mücadele verdik. Düzeltilmiş zamanlarımız çok yakındı. Aramızda neredeyse 20 dakika vardı. Bodrum girişinde hava yine hafiflemeye başladı, biz peş peşe Bodrum’a girdik. Bodrum’un burnunda Arçelik biraz dışarı doğru çıktı, orada Arçelik’i yakaladık, aramızdaki süreyi 5-6 dakikaya kadar indirdik. 7 dakika ara ile finişe girince; Shakshuka tabi çok önde bitirdi, biz ikinci bitirdik ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Kupası’nı kazanmış olduk.

Güney yarışında over all’da ilk birinciliğimiz oldu. Ekipte hiç profesyonel olmadan, 7. yılımızda bu noktaya ulaştık.”

 , Süt Ürünleri, Ayran, Yoğurt, Sütlü Tatlılar, Beyaz Peynir, Kaşar Peyniri, Kaymak, Tereyağı, Kefir, Pastörize Süt, UHT Süt, Bursa, Protein, Yoplus, Şirinler, Koşu, Yelken, Olympos Regatta, Eker I Run, Murekkep, Ahmet Eker, Nevra Eker, Özge Kiraz, Emre Yazgan, Sütlü Tatlı, Puding
EKER YELKEN TAKIMI DENİZ KUVVETLERİ KUPASI ERTUĞRUL AÇIK DENİZ YAT YARIŞI’NI IRC 2 SINIFINDA BİRİNCİ OLARAK TAMAMLADI
44. Deniz Kuvvetleri Kupası Ertuğrul Açık Deniz Yat Yarışı’na katılan Eker Yelken Takımı, Yayık Ayran teknesi ile IRC 2 sınıfında, İstanbul Bozcaada arası Sadun Boro etabını 1. ve Bozcaada Bodrum arası Denizbank etabını ise 2. olarak bitirerek genel klasmanda kendi sınıfında 1. oldu.
2015-08-15
halinde yapıldı. 7 - 11 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen Türkiye’nin en uzun rotalı yarışına 39 tekne katıldı.

İstanbul Boğazı Beylerbeyi Deniz Kuvvetleri Eğitim Komutanlığı önünden saat 13.00’da başlayan 165 millik Sadun Boro 1. Etap Yarışları, 10 Ağustos Pazartesi günü saat 10.00’da Bozcaada mendireği önünden verilen start ile başlayan 240 millik Denizbank 2. Etap Yarışları, Bodrum Milta Marina'da düzenlenen ödül töreni ile son buldu.

Eker takımına IRC2 sınıfında 2 ödül birden

Kaptanlığını Ahmet Eker in yaptığı Eker Yelken Takımı, Yayık Ayran teknesi ile IRC 2 sınıfında, İstanbul Bozcaada arası Sadun Boro 1. Etabını birinci ve Bozcaada Bodrum arası Denizbank 2. Etabını ise 2. Olarak tamamlayarak genel klasmanda kendi sınıfında 1. Oldu.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın tek başına ilk defa yaptığı organizasyon oldukça güzel olduğunu ifade eden Ahmet Eker, yarışla ilgili bilgi verdi:

“Biraz erken bir start aldık, erken bir start almamız Bozcaada’ya da erken varmamızı sağladı. Sadece Çanakkale Boğaz geçişinden bir sıkıntı yaşadık. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı yaptığı için ilk defa Çanakkale Boğazı geçici olarak deniz trafiğine kapatıldı. Yarış 20 Knot gibi orta bir havada başladı. Biz ekip olarak biraz daha muhafazakar davrandık. Büyük balonumuz olmasına rağmen, daha ufak bir balon ile yarıştık. Muhafazakar olmamız, bize bayağı avantaj sağladı. Yarışın başlarında çok iyi bir start alarak bir iki saat içinde yarışın en önlerine fırladık. Marmara Adası’nı kendi sınıfımızda ilk dönen tekne olduk. Marmara Adası’nı geçtikten sonra hava sertleşti, broş yedikten sonra biz de balonu indirmek zorunda kaldık. Gelibolu’ya kadar balonsuz girdik. Bu sırada ana yelken iskotamız patladı. Dolayısı ile bir süre geriye dönüp, orsada onu tamir etmek durumunda kaldık. Birkaç ufak tefek hasarımız vardı ama çok fazla vakit kaybetmeden hepsini telafi ettik. Çanakkale içinde hava biraz yumuşayınca biz de büyük balonumuzu bastık. Bir iki saat kadar büyük balon ile gittikten sonra hava tekrar sertleşti. Rakibimiz Arçelik hiç sırtımızı bırakmadı ama Çanakkale Boğazı’nda önümüzde bizim sınıftan bir tek Easy Tiger vardı. Onları da reyting ile kurtardık. Bozcaada’ya sabah 5:30 gibi girerek, sınıfımızda birinci olduk.

Havanın aslında sert olacağı, sert bir havada yarışacağımız biliniyordu. Dolayısı ile yarış belli bir zaman sonra teknikten çok dayanıklılık yarışına dönüştü. Çok fazla uyku uyuyamadık ama bizim için güzel bir yarış oldu. Birincilikle bitirdik, bu yıl ilk defa verilen Sadun Boro Kupası’nı aldık. Cumartesi akşamı Bozcada’da ufak bir parti yapıldı. Pazar akşamı da Ödül Töreni’nde ödülümüzü aldık.

10 Ağustos Pazartesi günü saat 10.00’da Bozcaada mendireği önünden verilen start ile başlayan ikinci yarışta ekibimizden iki elemanı değiştirmek durumunda kaldık. Biraz daha hafif bir havada, iyi bir start aldık. Ancak Bozcada’dan Midilli’ye geçerken açıkta kalmayı tercih ettik. Filonun büyük çoğunluğu adaya yakın kaldı. Adaya yakın kalanlar yürürken, açığa giden biz pek iyi yürüyemedik. Biraz filodan geri kaldık. Daha sonra filonun peşine takılıp Çeşme kanalına doğru ilerledik. Gece geç saatte Çeşme Kanalı’nı geçtiğimizde, artık rüzgar iyice hafiflemişti. Çeşme Kanalı’nda öncü gruba hava kaldı. Hava kalınca biz Sakız’a doğru değil, Çeşme’ye doğru bir rota izledik. O rota bize avantaj sağladı. Bu şekilde bütün grubu geçtik. Önümüzde Arçelik ve Shakshuka kalmıştı. Çeşme Kanalı’ndan çıktığımızda onların neredeyse yarım mil gerisindeydik. Çeşme Kanalı’nda da beş, altı mil gittikten sonra hava iyice kaldı. Arçelik ve biz arkada kaldık ama Shakshuka bir şekilde önden yürüyüp devam etti. Orada sabaha kadar biraz debelendik, rüzgar geldikten sonra Bodrum’a kadar, Arçelik ile sırt sırta, neredeyse 10-12 saatlik bir mücadele verdik. Düzeltilmiş zamanlarımız çok yakındı. Aramızda neredeyse 20 dakika vardı. Bodrum girişinde hava yine hafiflemeye başladı, biz peş peşe Bodrum’a girdik. Bodrum’un burnunda Arçelik biraz dışarı doğru çıktı, orada Arçelik’i yakaladık, aramızdaki süreyi 5-6 dakikaya kadar indirdik. 7 dakika ara ile finişe girince; Shakshuka tabi çok önde bitirdi, biz ikinci bitirdik ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Kupası’nı kazanmış olduk.

Güney yarışında over all’da ilk birinciliğimiz oldu. Ekipte hiç profesyonel olmadan, 7. yılımızda bu noktaya ulaştık.”